Meer dan alleen cijfers
De directe toegang tot goede managementinformatie wordt steeds belangrijker voor een onderneming. De interpretatie van de cijfers, het zichtbaar maken van trends, afwijkingen vaststellen t.o.v. de ambities; vreemde ogen kunnen dwingen.
Maar om te kunnen vermenigvuldigen, moet je kunnen delen. Delen wat er leeft, communicatie en beleving. Wat leeft er binnen het bedrijf, in hoeverre heeft de bedrijfscultuur effect op het in beeld brengen, analyseren of rapporteren van de cijfers?
Een nieuwe verfrissende kijk kan leiden tot effectieve interventies. Of het nu gaat over de implementatie van een nieuwe strategie, het financieel management of projectmanagement, onze analyses en werkwijze gaan verder dan kille kengetallen. Het verhaal achter de cijfers is immers cruciaal om de juiste beslissingen te kunnen nemen.

Van groot belang is dat de medewerkers en management in de organisatie dit verhaal achter de cijfers ook gaan snappen en vervolgens daarop actie kunnen nemen. Vaak is binnen de organisatie voldoende kennis aanwezig, maar wordt dit niet altijd gedeeld. Door medewerkers op te leiden en te coachen zorg ik ervoor dat het niet meer bij een “kunstje” blijft en verbeter ik de effectiviteit en efficiency van de medewerker. Daarnaast zorg ik voor een betere communicatie tussen de diverse afdelingen, het management en de financiële afdeling.